Нормативно- правова база
НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА З ОСВІТИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Загальна декларація прав людини (1948р.)
Конвенція про права дитини (ратифікована Верховною Радою України 27.02.1991)
Закони України:
Про освіту (№ 2657-VIII від 18.12.2018 )
Про дошкільну освіту (від 11.07.2001 №2628-III)
Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання (забезпечує наступність та системність процесу інтеграції дітей з особливими потребами у загальноосвітній простір, починаючи з дошкільного віку.) (від 05.06.2014 №1324-VІІ)
Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів (від 22.12.2011 № 4213-VI)
Укази Президента України:
Про заходи щодо розв'язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями (від 19.05.2011 №588/2011)
Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями (від 12.18.2007 №1228/2007)
Про першочергові заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями ( від 01.06.2005 №900/2005)
Постанови Кабінету Міністрів України:
Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (від 10.04.2019 № 530-2019-п)
Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році (від 14.02.2017 № 88 зі змінами від 27.02.2019 № 129)
Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр (№ 617 від 22.08.2018)
Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад (від 29.07.2015 № 530 та № 531)
Про затвердження концепції ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів ( від 12.10.2000 №1545 )
Накази Міністерства освіти і науки України:
Про затвердження типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти ( від 23.04.2018 № 414 зі змінами, внесеними згідно з Наказом МОН № 873 від 21.06.2019)
Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти (№ 609 від 08.06.2018)
Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах ( від 06.02.2015 № 104/52)
Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів ( від 14.06.2013 №768)
Концепція розвитку інклюзивної освіти -визначає значає науково-методичні засади розвитку інклюзивної освіти та першочергові шляхи їх реалізації, головна мета якої – визначення пріоритетів державної політики у сфері освіти в частині забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям з особливими освітніми потребами. При цьому важливим є забезпечення батькам можливості усвідомленого вибору навчального закладу для здобуття дітьми з особливими потребами якісної освіти шляхом впровадження інклюзивної освіти на всіх рівнях навчання) ( від 01.10.2010 №912)
Листи Міністерства освіти і науки України:
Інструктивно-методичні листи МОН та методичні рекомендації
Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р. від 26.06.2019 № 1/9-409.
Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019-2020 н.р. (лист МОН від 05.08.2019 р. № 1/9-498)
Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (лист МОН України від 13.11.2018 року №1/9-961)
Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах (від 12.10.2015 № 1/9-487)