Група "Сонечко"
Вихователі:
Раїса Михайлівна Кондратюк - педагогічне звання "вихоатель- методист"
Педагогічне кредо: "Не зупинятись на досягнутому, прагнути вдосконалювати свою особистість і свою справу"
Життєве кредо:"Кожна прожита секунда – це частинка життя, а кожну частинку треба гідно прожити ”
Помічник вихователя:
- Вдовяк Анна Олександрівна
У цій групі сонце світить -
Дарує радість усім дітям!
Поради батькам щодо мовленнєвого розвитку дітей раннього віку
Порада перша
Велику увагу приділяйте інтонаційній забарвленості мовлення. Малюки дуже реагують на тон голосу. Хоча вони ще не розуміють багато слів, але за тоном дорослого можуть зрозуміти чи він задоволений, чи ні. При відповідній інтонації діти розуміють про який розмір предмету, яку вдачу людини йдеться. Але з інтонаціями треба бути обережними, слід чергувати емоційне забарвлення зі спокійним, тихим мовленням.
Порада друга
Якнайбільше розмовляйте з дітьми. Слід не просто давати вказівки, а розмовляти. Адже від мовлення, яке буде чути дитина, залежить обсяг її пасивного словника, який згодом стане активним. Якщо дорослий візьме за правило все пояснювати малюкам, то вони скоро звикнуть прислуховуватися до його мовлення. Скажімо, мати збирає дитину на прогулянку. ЇЇ мовлення може бути приблизно та ким: "Юлю, ми йдемо на вулицю. Там зараз прохолодно, тому що осінь. Тож треба тепло одягнутися. Зараз ми одягнемо теплі речі: штанці, светри, кофточки і шапочки. Нам буде тепло. Ми будемо гуляти та дивитися на жовті листочки". Речення мають бути короткими, складатися переважно з іменників та дієслів. Поступово у мовленні слід вводити прикметники та займенники.
Порада третя
Використовуйте малі віршовані форми. У роботі з дітьми раннього віку батькам слід широко застосовувати віршовані фольклорні твори та вірші українських авторів. Вони допоможуть звернути увагу дітей на певні дії та досягти бажаних результатів під час різних режимних моментів таких, як:
- прийом їжі;
- гігієнічні процедури у ванній кімнаті;
- одягання(роздягання)дітей;
- укладання дітей спати тощо.
Таких віршів є дуже багато. Їх можна підібрати на свій смак. Звісно, дуже добре, коли дорослий знає напам’ять і доцільно використовує малі віршовані форми, але їх спеціально вчити не обов`язково.
Вірш має бути невеликим, складатися переважно із іменників та дієслів. Під час проведення рухливих ігор, ігор-забавлянок використовують більш ритмічні вірші з чіткими фразами, а перед сном, прийомом їжі, на вечірній прогулянці — більш спокійніші, з розміреним ритмом.
Порада четверта
Активізуйте мовлення дітей. Для цього можна скористатися різними прийомами, зокрема дуже ефективним є прийом спільного декламування знайомого вірша, коли діти промовляють останнє слово кожного рядка, наприклад:
Їхав лис через ... (ліс),
Лисенятам капці ... (віз).
Щоб соснові ... (шишки),
Не кололи ... (ніжки).
Продовжити роботу з віршем можна, використавши ілюстрації до нього. Слід показати картинку з зображенням лиса, яка дасть змогу активізувати мовлення дітей за допомогою запитань. Скажімо так: «їхав лис через ліс. Подивіться — це лис. Лис рудий. Скажи, Петрику, рудий»(Рудий)."Який, Оксанко, лис?"(Рудий). "Ще лис хитрий. Який лис?"(Хитрий).
Потім показати картинку з зображенням лісу. При цьому мовлення дорослого може бути таким: «Це — ліс. У лісі росте багато дерев. Дере ва бувають великі(можна руки підняти вгору, потягнутися), а бувають маленькі (можна присісти, руки опустити додолу). Які бувають дерева?»(Великі, маленькі). Якщо діти не відповідають на запитання, треба підняти руки вгору або опустити їх донизу і нагадати їм, якими бувають дерева. Покажіть на картинці велике дерево: «Скажи, Оленко, яке це дерево?»(Велике). Покажіть — маленьке: «Скажи, Сергійку, а це яке дерево?»(Маленьке).
Якщо є можливість, варто показати дітям справжню шишку, заохочуючи їх до дій та мовлення: «Це шишка. Доторкніться до неї.(Діти по черзі кладуть долоньки на шишку) Шишка колеться?»(Колеться) «Вона колюча. Яка шишка?»(Колюча) "А якщо стати ніжкою, то буде боляче?"(Так. Буде боляче). Тож лис купив лисенятам капці, щоб шишки не кололи ніжки. Шишка виросла на високому дереві, яке називається сосна.(Слід показати зображення сосни на картинці). Як називається дерево, Катрусе?»(Сосна) «Ця шишка виросла на сосні, тому її називають соснова. То яка це шишка, Сергійку?»(Соснова) «Правильно, соснова шишка».
Нагадаємо, що речення повинні бути короткими. Якщо введено нове слово, наприклад «сосна», треба вживати його у кожному реченні, не замінюючи на слова «у ньому», «на ньому».
Так потрібно відпрацьовувати кожен вірш.
Порада п’ята
Широко використовуйте вправи для пальчиків. Це дуже важливо для розвитку мовлення. Тут вам стануть у пригоді ігри-забавлянки, як-от: «Сорока-ворона», «Ладки-ладусі», «Іде коза рогата», «Оцей пальчик», «Пальчику, пальчику, де ти був?». Адже діти дуже люблять дії з мовним супроводом.
Увага! Слід пам'ятати, щоб слово з пасивного словника перейшло в активний, дитина має промовити його багато разів у різних ситуаціях, будь-то гра чи режимні моменти. Однак не треба переобтяжувати дитину великою кількістю слів. Якщо від дитини вимагати вимовляти занадто багато складних, довгих слів, результат може бути сумним — заїкання.
Місячник "Увага! Діти на дорозі"
Новий рік ступив на наш поріг!
Вірші Тамари Коломієць ми читали,
А потім грались, малювали й будували!
А ми Зиму проводжали,
Красну Весну зустрічали